Na ostateczny wygląd i funkcjonalność strony internetowej składa się wiele elementów: kod, szata graficzna, multimedia oraz teksty, będące nośnikiem informacji. Strona bez tekstów będzie niczym wystawa bez towaru – pusta i bezwartościowa. Równocześnie trzeba pamiętać o tym, że same treści to za mało, liczy się również ich forma i sposób przekazu – i tu do akcji wkracza copywriting. Jakie znaczenie ma dobry tekst na stronę i czy warto inwestować w content marketing?
Teksty na stronę www – treść czy forma a może i forma, i treść?
Aby oferta znajdująca się na stronie internetowej przyniosła pożądane korzyści, powinna przede wszystkim trafić do odpowiednio dużej grupy odbiorców, a potem jeszcze ich zainteresować, by wejścia zmieniły się w konwersje. Z tego względu copywriting na stronę powinien:
- Wspomagać pozycjonowanie serwisu (seo copywriting), by oferta znalazła się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Jasno prezentować ofertę (copywriting na stronę), dzięki czemu odbiorca od razu znajdzie najistotniejsze informacje bez konieczności żmudnego przeszukiwania witryny.
- Zaciekawiać, inspirować i zachęcać do dzielenia się ofertą i przekazywania informacji dalej (content marketing). Takie metody sprawiają, że oferta ma szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, nawet tych, którzy nie wyszukiwali zagadnień z nią związanych.
Łącząc te trzy elementy: seo copywriting, copywriting sprzedażowy i content marketing, a więc formę z treścią, otrzymujemy teksty, które działają nie tylko na odbiorcę, ale też na na boty Google i dzięki temu przynoszą długoterminowe, sprzedażowe korzyści.
Copywriting na stronę – korzyści
Tekst na stronie musi się pojawić; to nie ulega wątpliwości. Ale jeżeli będzie jakikolwiek, byleby był, to nie zrealizuje celów sprzedażowych, nie podniesie konwersji, ani nie zainteresuje odbiorcy na tyle, by ten chciał na dłużej pochylić się nad ofertą.
Strona www wypełniona profesjonalnymi tekstami od copywritera osiągnie znacznie wyższą skuteczność sprzedaży, niż gdyby była wypełniona treściami amatorskimi. Wkład merytoryczny powinien być obudowany odpowiednio ukierunkowanym przekazem, oddziałującym na odbiorcę: przekonać go do zapoznania się z dodatkowymi informacjami, przekierować użytkownika na stronę z ofertą lub zachęcić do zakupu.
Copywriting na stronę dodaje ofercie mocy sprzedażowej, ale też pomaga w uzyskaniu wyższych miejsc w wynikach wyszukiwarki Google (również innych, mniej popularnych). Teksty zoptymalizowane pod SEO, pisane zgodnie z zasadami i wytycznymi, a jednocześnie ukierunkowane na odbiorcę, a nie wyłącznie bota, są uznawane za wartościowe, a przez to wyżej się pozycjonują.
Pisanie tekstów SEO – zwłaszcza takich, które będą i dobre, i ciekawe, i przyjazne dla wyszukiwarek – nie jest łatwe. Osoby, które nie posiadają w tej kwestii odpowiedniej wiedzy, zwykle: albo tworzą teksty SEO o miernej zawartości merytorycznej i niskiej optymalizacji , albo piszą teksty branżowe trudne w odbiorze dla laika, lub też przygotowują teksty stricte ofertowe bez uwzględnienia zasad pozycjonowania. Zadaniem copywritera jest połączyć te trzy podejścia w spójny tekst o potencjale zarówno sprzedażowym, jak i pozycjonującym.
Korzyści i zyski z copywritingu sprzedażowego i SEO są więc jasne. A gdzie w tym wszystkim miejsce na content marketing?
Content marketing – co to jest i jakie ma znaczenie dla biznesu?
Content marketing to ogół działań „contentem”, czyli treściami wartościowymi i interesującymi dla odbiorców. To skuteczna forma budowania relacji z klientami, kreowania siebie lub marki do pozycji eksperta w branży, a przez to generowania ruchu, który zwiększa sprzedaż.
Narzędzia content marketingowe są różne. Najpopularniejszą i skuteczną formą CM są blogi branżowe prowadzone przy firmowych stronach www. Content marketingowe artykuły na blogi są tworzone w specyficzny sposób – muszą zawierać informacje, które zainteresują odbiorców, a same teksty powinny być pisane tak, by zachęcały społeczność do udostępniania ich w mediach społecznościowych. Teksty content marketingowe warto uzupełnić o interesujące infografiki i multimedia.
Copywriting z uwzględnieniem optymalizacji SEO i content marketingu jest procesem obejmującym wiele etapów:
- Analizę rynku i zagadnień, których szukają użytkownicy zainteresowani daną tematyką;
- Tworzenie tekstów zgodnych z ową analizą oraz strategią marki;
- Linkowanie wewnętrzne pomiędzy najważniejszymi elementami oferty;
- Obserwacje, testy i wyciąganie wniosków, które działania są najskuteczniejsze i przynoszą najwięcej korzyści;
- Ulepszanie strategii komunikacji.
Agencja content marketingowa skutecznie łączy wszystkie powyższe obszary e-marketingu: SEO, sprzedaż i content marketing, maksymalizując korzyści, jakie można uzyskać z tekstów na firmowej stronie internetowej. Dzięki efektywnie przeprowadzonej kampanii można relatywnie niewielkim kosztem nie tylko zdobyć wysokie pozycje na frazy tzw. długiego ogona, ale również wykreować daną markę jako eksperta w branży, a także dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo pozyskania dodatkowych klientów. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że Google z definicji premiuje serwisy, na których regularnie pojawiają się unikalne, ekspercie treści.
Chcesz się przekonać, jak to działa, i że TO DZIAŁA? Sprawdź, dokąd mogą doprowadzić Cię kompleksowe działania e-marketingowe z Agencją Proformat.
olka
Obecnie chyba większość osób korzysta chociaż odrobinę z content marketingu, to bez wątpienia jeden z bardziej znaczących elementów kampanii e-marketingowych.
Doris
Zanim zdecydowałam się zlecić zbudowanie strony internetowej nie miałam pojęcia jak ważna jest też treść. Myślałam, że wizualne efekty mają największe znaczenie, że strona ma jedynie ładnie wyglądać… No ale okazało się, że dobry copywriting robi robotę i moja strona dzięki temu jest wyżej w Google 😉 Polecam zainwestować w usługi związane z stworzeniem odpowiedniego contentu, bo warto. Sam artykuł również interesujący, wprowadza w temat.