Internetowi giganci jak Google i Facebook dążą do tego, aby ich usługi były dostępne dla jak największej liczby użytkowników. Idzie to w parze z zauważalnym na rynku trendem upraszczania obsługi aplikacji mobilnych i stron internetowych. Dowodem sukcesu takiego podejścia są wyniki firmy Apple, która słynie z intuicyjnej nawigacji w swoich urządzeniach.
Jednocześnie we wspomnianych usługach rozwijane są zaawansowane funkcje, które pozwalają na zoptymalizowanie kampanii reklamowej, dzięki czemu przy tym samym budżecie może być ona znacznie bardziej efektywna. Tutaj widzę kluczową rolę agencji interaktywnej, która w usłudze, którą każdy może skonfigurować sam wykazuje wyniki nieporównywalnie lepsze od przeciętnych.
Dodatkowo użytkownik, który sam zaczął przygodę z reklamą w Google lub na portalu Facebook często widząc realne efekty kampanii świadomie oddaje jej zarządzanie specjalistom. Klient z dużą wiedzą, jest dobrym partnerem do współpracy, a jego znajomość branży w połączeniu z doświadczeniem agencji daje najlepsze efekty.
Największym wyzwaniem dla agencji interaktywnej jest ciągłe uczenie się i reagowanie na aktualne wydarzenia występujące w otoczeniu. Aby wyróżnić się na tle konkurencji agencja powinna podchodzić do tematu kampanii reklamowych kompleksowo. Kampania nie powinna być wyłącznie reklamą wyświetlającą się użytkownikowi, lecz zbiorem spójnych elementów niosących wyraźny przekaz. Aspekt wizualny odpowiada za przyciągnięcie uwagi, aby ją podtrzymać konieczna jest wartościowa treść, która z nim współgra. Końcowym etapem jest zachęcenie odbiorcy do wykonania pożądanej przez nas czynności. Jeśli wspomnianą czynnością jest przejście na naszą stronę internetową powinna być ona naturalnym rozwinięciem celu reklamy. Ważna jest również bieżąca analiza i ocena wyników. Doświadczony specjalista skorzysta tutaj z wielu narzędzi jednocześnie, a prawidłowa interpretacja danych pozwoli na stworzeni jeszcze lepszej kampanii w przyszłości.