Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej

SEO dla branży fotowoltaicznej to gorący temat. Co zrobić, aby pozyskać nowych klientów w tak konkurencyjnej branży? Potrzebujesz dobrej strategii SEO. Sprawdź, jak pozycjonować stronę firmy fotowoltaicznej, aby realnie zwiększyć zasięg. Poznaj 8 skutecznych wskazówek, dzięki którym dotrzesz do potencjalnych klientów lokalnych i nie tylko.

Branża fotowoltaiczna – charakterystyka

Jak wygląda rynek fotowoltaiczny w Polsce? Zdecydowanie trzeba przyznać, że firmy z branży fotowoltaicznej muszą mierzyć się z dużą konkurencją. Co z kolei tworzy potrzebę znalezienia skutecznej metody na wyróżnienie marki i dotarcie do nowych, potencjalnych klientów. Jednak z drugiej strony branża mierzy się także z dużym zapotrzebowaniem na odnawialne źródła energii.

Co jeszcze warto wiedzieć o rynku fotowoltaicznym?

      • Narażony na sezonowość – liczba zapytań ofertowych rośnie wiosną i latem.
      • Proces decyzyjny jest raczej długi, a wynika to z wysokich kosztów, a niekiedy także z możliwości skorzystania z dotacji.
      • Często dochodzi do zmian w prawie, o których należy informować telefonicznie czy na stronie klientów.
      • Maleje koszt paneli fotowoltaicznych – niższe ceny, programy rządowe i ulgi podatkowe sprawiają, że coraz więcej gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw może pozwolić sobie na zainwestowanie w fotowoltaikę.
      • Firma z branży fotowoltaicznej musi nie tylko konkurować z rywalami z branży, ale też z firmami, które oferują inne źródła energii. To właśnie skuteczna kampania marketingowa i informacyjna powinny wskazać korzyści ekonomiczne i ekologiczne, jakie zapewniają panele fotowoltaiczne.
      • Duży wpływ na branżę ma technologia, dlatego firmy fotowoltaiczne powinny sięgać po innowacyjne produkty, które zapewniają klientom większą wydajność.

Jedną z popularnych opcji pozyskiwania klientów jest pozycjonowanie strony. Jednak niezbyt efektywne stają się działania SEO, wykorzystujące ogólne frazy kluczowe. Wysoka konkurencyjność sprawia, że pozycjonowanie witryny na takie słowa kluczowe zajmuje dużo czasu, więc jest też bardzo kosztowne.

Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie skupienie się na frazach szczegółowych i z tzw. długiego ogona np.:

      • panele fotowoltaiczne koszty,
      • czy panele fotowoltaiczne się opłacają,
      • ile można zaoszczędzić dzięki panelom fotowoltaicznym.

Korzystne będzie także SEO PR, czyli pozycjonowanie przy pomocy brandowych słów kluczowych, szczególnie te ze słowem „opinie”.

SEO dla branży fotowoltaicznej – 8 skutecznych wskazówek

Jak pozyskiwać klientów w branży fotowoltaicznej dzięki SEO? Potrzebujesz dobrej strategii marketingowej. Przygotowaliśmy 8 wskazówek dla firm fotowoltaicznych, dzięki którym mogą zwiększyć efektywność działań SEO.

SEO firmy fotowoltaicznej – blog wspiera pozycjonowanie strony

Stwórz bloga dla firmy z branży fotowoltaicznej. Artykuły blogowe wykorzystaj do zwiększenia widoczności marki w Internecie, szczególnie w wyszukiwarce Google. Linki do artykułów warto dodać także w mediach społecznościowych, aby zbudować zaufanie i wiarygodność.

O czym warto pisać na blogu firmy fotowoltaicznej? Posty blogowe powinny wykorzystywać tzw. długi ogon, czyli frazy typu „ile trwa montaż paneli fotowoltaicznych”, „ile kosztują panele fotowoltaiczne”, „ranking firm fotowoltaicznych”.

Najlepiej, aby artykuły blogowe miały charakter edukacyjny – w prosty sposób tłumaczyły potencjalnym klientom, jak można wykorzystywać energię słoneczną czy gdzie można zainstalować panele fotowoltaiczne, aby zyskać realne korzyści.

Dobrym pomysłem, będą też posty blogowe, ukazujące zrealizowane projekty czy wskazujące na atuty wykorzystywanych paneli.

Oprócz treści na blogu firmowym warto dodać wideo czy infografiki np. pokazujące etapy instalacji paneli fotowoltaicznych.

Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej – podkręć teksty na stronie

Jak zwiększyć skuteczność treści na stronie firmy fotowoltaicznej? Ważnym krokiem będzie dodanie wysokiej jakości treści. Często to właśnie one zapewniają potencjalnym klientom wstępne informacje na temat firmy i usług.

Pisząc treści na stronę, które dodatkowo mają wspierać SEO, zadbaj o:

      • dodanie słów kluczowych – wykonaj szczegółową analizę słów kluczowych i wybierz te o jak najwyższej liczbie wyświetleń i najlepiej niskiej lub średniej konkurencyjności;
      • pisz teksty prostym językiem, ale nie pomijaj ważnych informacji np. na temat tego, jak obliczyć, czy panele fotowoltaiczne się opłacają;
      • zastosuj CTA, czyli wezwanie do działania, które wskaże użytkownikowi, jakiego działania od niego oczekujesz, np. wypełnienia formularza, przejrzenia oferty, pozostawienia numeru telefonu;
      • dodanie opinii i recenzji od wcześniejszych klientów;
      • wystrzegaj się błędów – wyłap wszystkie błędy językowe, ortograficzne, ale też logiczne i merytoryczne, aby nie wprowadzać klientów w błąd.

SEO dla firmy fotowoltaicznej – wydłuż czas trwania sesji na stronie

Roboty wyszukiwarek doceniają strony, które przyciągają uwagę użytkowników na dłużej. Czas trwania sesji na stronie ma znaczenie, dlatego Twoim zadaniem jest zadbanie o to, aby była ona jak najwyższa. To sprawi, że osiągniesz lepsze efekty podczas pozycjonowania w branży fotowoltaicznej i nie tylko.

Zatem, co zrobić, aby wydłużyć czas trwania sesji na stronie? Poznaj sprawdzone sposoby:

      • dodaj wartościowe artykuły blogowe;
      • napisz teksty na stronę, które zawierają praktyczne informacje;
      • stwórz atrakcyjny wygląd strony;
      • dodaj nie tylko treści, ale też wideo oraz grafiki omawiające zagadnienia, które interesują potencjalnych klientów;
      • dodaj linkowanie wewnętrzne – to zwiększy szansę na to, że użytkownik przejdzie z jednej podstrony na kolejną lub też po przeczytaniu jednego artykułu blogowej, zainteresuje się kolejny;
      • dodaj formularz kontaktowy lub chatbota, co ułatwi komunikację i pomoże użytkownikom szybko uzyskać odpowiedzi na trapiące ich pytania;
      • przeanalizuj, dlaczego czas trwania sesji jest krótki, aby wyeliminować aktualne błędy.

SEO firmy fotowoltaicznej – wykonaj optymalizację zdjęć

Nie tylko treści na stronie wymagają optymalizacji. Poświęć czas również na optymalizację grafik, bo ma to realny wpływ na pozycjonowanie strony firmy z branży fotowoltaicznej.

Jak optymalizować grafiki? Wystarczą 4 kroki:

      • zmień nazwę pliku – dodaj dopasowane słowo kluczowe;
      • dodaj opis alternatywny (alt) – powinien być powiązany z tym, co znajduje się na zdjęciu, ale też najlepiej, aby zawierał słowo kluczowe;
      • skompresuj grafiki – im mniejszy rozmiar będą miały, tym pozytywnie wpłyną na czas ładowania się strony;
      • zmień format grafiki – dobrym wyborem będzie format WebP, AVIF lub ewentualnie JPEG i PNG.

Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej – przeanalizuj sezonowość słów kluczowych

Wzrost zainteresowania panelami fotowoltaicznymi rośnie w okolicach wiosny i lata. Każda firma z branży fotowoltaicznej na pewno dostrzegła, że w miesiącach: marzec-wrzesień liczba zapytań ofertowych jest największa. Dlatego najważniejsze jest to, żeby dostosować strategię SEO do wzrostu w tym okresie widoczności na popularne słowa kluczowe, np. lokalne.

W przypadku pozycjonowania stron nie wystarczy zacząć działania SEO na miesiąc przed sezonem. Wręcz przeciwnie. Na pierwsze efekty trzeba często czekać 3-6 miesięcy.

Dlatego najpierw przejrzyj sezonowość wybranych słów kluczowych w narzędziu Google Trends. Następnie dostosuj etapy strategii SEO do sezonowości.

SEO firmy fotowoltaicznej – stwórz kilka grup docelowych

Jak zwiększyć skuteczność działań SEO w branży fotowoltaicznej? Duże znaczenie ma oczywiście poznanie cech demograficznych, potrzeb, problemów, czy motywacji odbiorców. Stworzenie jednej oferty dla rolnika, przedsiębiorcy czy klienta indywidualnego w jednorodzinnym domu, nie ma sensu. Koniecznie wyodrębnij kilka grup docelowych i stwórz dla każdej z nich przykładową personę marketingową. Dzięki temu pisanie treści w landing page czy później w kampaniach reklamowych w Meta Ads i Google Ads będzie szybsze i skuteczniejsze.

Do stworzenia grup docelowych trzeba wykonać badanie rynku i analizę oferty. Jeśli masz już od dłuższego czasu stronę internetową, informacje na temat klientów możesz pozyskać np. z Google Analytics.

Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej – przeanalizuj konkurencję

Zamiast wymyślać koło od nowa, przeanalizuj strategię SEO Twojej konkurencji. To pozwoli sprawdzić, które działania są skuteczne, ale też, w jakie nie opłaca się inwestować, więc od razu z nich zrezygnuj.

Nie musisz przeglądać każdej oferty i strony internetowej konkurencji ręcznie. Taka analiza byłaby bardzo czasochłonna, szczególnie w tak konkurencyjnej branży. Zamiast tego skorzystaj z profesjonalnych narzędzi – Ahrefs, Google Search Console, Surfer SEO czy Semstorm.

Zacznij od analizy oferty, cen czy opinii klientów. Następnie przejdź do analizy strategii marketingowych. Sprawdź, dzięki jakim frazom kluczowym firma fotowoltaiczna znajduje się w TOP 5. Przyjrzyj się też długości treści i wykorzystanym słowom kluczowym. Przejrzyj strategię link buildingową za pomocą narzędzia Ahrefs i dowiedz się, gdzie warto linkować, aby zwiększyć autorytet strony.

Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej – dodaj unikalne meta tagi

Nadal dobrym pomysłem jest pisanie i dodawanie unikalnych meta tagów, takich jak – meta title i meta description. Ich rola z perspektywy pozycjonowania coraz bardziej maleje, ale jednak nie można zapomnieć o tym, że to treści, które zazwyczaj są wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że są widoczne dla użytkowników, którzy wpisują zapytania do wyszukiwarki. Dlatego przyciągające meta tagi mogą realnie wpłynąć na CTR, czyli współczynnik klikalności, a w konsekwencji na działania SEO w sektorze fotowoltaicznym.

Zapamiętaj!

      • Maksymalna długość meta title – do 60 znaków ze spacjami.
      • Maksymalna długość meta description – do 155 znaków ze spacjami.

Pozycjonowanie lokalne w branży fotowoltaicznej – jak docierać do klientów lokalnych dzięki SEO?

Skuteczną metodą pozyskiwania klientów w branży fotowoltaicznej jest promocja lokalna – szczególnie pozycjonowanie lokalne strony w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź, jak docierać do klientów z danego miasta w branży fotowoltaicznej dzięki SEO lokalnemu.

      • Zacznij od analizy słów kluczowych. Skoro chcesz docierać do klientów lokalnych, to potrzebujesz fraz, które będą zawierały nazwę dzielnicy, miasta lub regionu.

Dobrym wyborem będą takie frazy kluczowe jak – np. fotowoltaika Gdańsk, fotowoltaika Toruń, fotowoltaika Warszawa cena. Przeanalizuj liczbę wyświetleń i konkurencyjność słów kluczowych za pomocą profesjonalnych narzędzi np. Semstorm, Senuto, Planer Słów Kluczowych czy Ubersuggest.

      • Później wykonaj optymalizację strony internetowej pod kątem lokalnych wyszukiwań. Dodaj teksty wyposażone w lokalne słowa kluczowe, aby zwiększyć widoczność zapytań lokalnych. Sprawdź prędkość ładowania strony dzięki PageSpeed Insights, narzędzie wskaże, co najlepiej zmienić, aby poprawić czas ładowania się strony. Upewnij się też, czy strona działa prawidłowo na urządzeniach mobilnych w Google Search Console.
      • Zbuduj strategię link buildingową. Pozyskiwanie linków przychodzących to jeden z najskuteczniejszych sposobów na efektywne pozycjonowanie firmy fotowoltaicznej i nie tylko. Najlepiej przygotuj artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne na tematycznie powiązanych blogach, stronach i serwisach regionalnych. Dzięki temu zwiększysz autorytet domeny i podniesiesz pozycję witryny w Google na wybrane frazy kluczowe.
      • Stwórz Profil Firmy. Pozytywny wpływ na pozycjonowanie lokalne w branży fotowoltaicznej może mieć dopracowanie tzw. wizytówki Google. Dodaj poprawne dane na temat firmy – szczególnie zakres usług, obszar działania i dane kontaktowe. Zadbaj także o to, żeby zadowoleni klienci dodawali opinie na temat usług. Dobrze sprawdzą się także zdjęcia paneli w różnych miejscach np. na dachu, na podwórku czy nawet na balkonie lub na dachu garażu.

Dowiedz się, jak pozycjonować firmę w Google Maps z innego naszego poradnika.

Podsumowanie – Pozycjonowanie dla branży fotowoltaicznej

Branża fotowoltaiczna mierzy się z dużą konkurencyjnością, dlatego tak ważne jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę? Rozwiązaniem może być pozycjonowanie strony dla branży fotowoltaicznej. W naszym poradniku dowiesz się, że pozytywne efekty zapewnia SEO lokalne, pozwalające na precyzyjne docieranie do klientów z wybranego miasta.

Podczas pozycjonowania strony w branży fotowoltaicznej pamiętaj o:

      • prowadzeniu bloga, który skutecznie wspiera SEO firmy fotowoltaicznej;
      • optymalizacji treści i zdjęć;
      • stworzeniu strategii, która wydłuży czas trwania sesji na stronie;
      • analizie słów kluczowych, z uwzględnieniem ich sezonowości i dopasowania do konkretnych grup docelowych;
      • analizie konkurencji i stosowanych przez nich strategii SEO;
      • dodaniu meta tagów.

W razie potrzeby napisz do nas, chętnie odpowiemy na Twoje pytania lub zajmiemy się pozycjonowaniem strony Twojej firmy fotowoltaicznej.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *