Black Friday, a właściwie Black Week czy nawet Black Month to czas, kiedy sprzedaż sięga zenitu. To święta nie tylko wielbicieli promocji, ale przede wszystkim sprzedawców. Masz sklep internetowy i nadal nie masz wymyślonej strategii promocji na Black Friday? Poznaj nasze triki last minute na to, aby sprzedaż poszybowała w górę. Przekonaj się, jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday!
Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday? 10 zasad
Black Friday już 29 listopada 2024 roku – czyli czasu coraz mniej. Dlatego trzeba się spieszyć, aby jeszcze skorzystać na szaleństwie wyprzedaży, które idzie do nas wielkimi krokami. Zacznijmy od podstaw, czyli od tego, jak przygotować sklep internetowy na Black Friday.
Zostało coraz mniej czasu, dlatego zwrócimy uwagę jedynie na najważniejsze elementy, które nie zajmują dużo czasu, ale za to są bardzo ważne i mogą istotnie wpłynąć na wyniki sprzedaży w Czarny Piątek.
Odkryj 10 zasad, jak przygotować sklep internetowy na Black Friday i jak najszybciej zacznij je wdrażać w swoim sklepie:
- Sprawdź prędkość ładowania się sklepu – wykorzystaj do tego darmowe narzędzie od Google, czyli PageSpeed Insights. Im szybciej wczytuje się Twój sklep, tym lepiej. Wolne ładowanie odstrasza klientów i zmniejsza sprzedaż. Prędkość przyspieszysz dzięki zmianie serwera, optymalizacji kodu i grafik, usunięciu zbędnych wtyczek i motywów czy korzystając ze wtyczek do cache lub dedykowanych do przyspieszenia prędkości ładowania się strony.
- Przetestuj, czy sklep działa na urządzeniach mobilnych – to podstawa, bo coraz więcej kupujących robi zakupy przy pomocy smartphona.
- Wykonaj testowe zakupy – upewnij się, czy proces zakupu jest intuicyjny, szybki i pozbawiony błędów, które mogłyby doprowadzić do porzucenia koszyka na etapie płacenia za zamówienie. Pamiętaj, że im prostsza i krótsza będzie ścieżka zakupów, tym lepiej. Na czas Black Friday tym bardziej wyłącz konieczność rejestracji podczas robienia zakupów.
- Upewnij się, czy na stronie masz politykę zwrotów – nie da się ukryć, że w trakcie wyprzedaży nie tylko rośnie sprzedaż, ale też liczba zwrotów. Dlatego, jeśli jeszcze nie masz w sklepie, dodaj regulamin zwrotów do zakładki Zwroty.
- Dodaj blok z zapisem do newslettera – Black Friday to dobry czas, aby zwiększyć listę mailingową. Zaoferuj atrakcyjny kod rabatowy za zapis do newslettera i dodaj na samej górze strony blok, umożliwiający zapis do newslettera.
- Dodaj zestawy produktów i podobne produkty – świetnie sprawdza się także dodanie w sklepie bloków, ukazujących podobne produkty, bestsellery czy zestawy produktów. Pamiętaj, że klienci kochają promocje 2+1!
- Dodaj grafiki informujące o promocji z okazji Black Friday – potencjalny klient, który odwiedzi Twój sklep, będzie oczekiwał produktów lub usług w obniżonej cenie. Brak grafik i informacji w headerze, czyli w górnej części strony, sprawi, że użytkownik przejdzie do konkurencji. Ważne będzie też poinformowanie o zbliżających się promocjach z wyprzedzeniem. Doskonale sprawdza się do tego również licznik, który warto dodać w górnym pasku nad menu.
- Umieść informacje o rabatach przy produktach i na stronach kategorii – użytkownicy lubią widzieć, ile produkt kosztował wcześniej, ile wynosi rabat i ile zapłacą w ramach promocji. Dlatego świetnie sprawdza się przekreślanie cen oraz dodawanie informacji o wysokości rabatu w koszyku.
- Dodaj exit pop-upy na stronie – wyświetlają się klientom, którzy chcieli wyłączyć stronę bez zakupu. Dlatego w trakcie Black Friday warto dodać tam baner z dodatkową zniżką np. -5% czy -10% lub kodem na darmową dostawę.
- Zaktualizuj landing page – jeśli masz landing pages z poprzedniego roku, to zmień rok z 2023 na 2024 i zaktualizuj informacje, aby były zgodne z aktualną ofertą na Black Friday. W ten sposób oszczędzisz sobie czas i pieniądze.
7 sposobów, jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday
Kiedy Twój sklep będzie już przygotowany na wyprzedaże, czas na marketing Black Friday. Od czego zacząć i jak zwiększyć sprzedaż, nawet gdy masz mało czasu do działania? Przygotowaliśmy 7 trików, które mogą zwiększyć sprzedaż nawet last minute.
Przeceń cały asortyment
Ogłoś wyprzedaż całego asortymentu, zamiast jedynie wybranych produktów. To znacznie ułatwi klientom proces zakupowy. Żmudne poszukiwanie produktów, które są objęte promocją, mogą zniechęcić do dalszych zakupów, a nawet doprowadzić do odwiedzenia konkurencji.
Warto pamiętać także o tym, że klienci w trakcie Black Friday często kupują pod wpływem emocji. Jasne warunki promocji to dopiero początek. Ważna będzie też szybka realizacja zamówienia i wysyłka.
Zastosuj skuteczne promocje
W niektórych branżach rabaty wynoszące -20% lub -40% to mało. Potencjalni klienci, którzy tego dnia poszukują korzystnej dla siebie oferty, sprawdzają promocje w różnych sklepach i oceniają, gdzie opłaca im się kupować, a gdzie nie.
Jaki marketing na Black Friday pozwoli Ci się wyróżnić, nawet last minute? Zainspiruj się polskimi dyskontami.
Zaoferuj najpopularniejsze w Polsce oferty promocyjne, takie jak:
- 2+1, 2+2 itp.;
- -50% czy nawet -70% na drugi produkt;
- gratis za zamówienie powyżej jakiejś kwoty np. 150-200 zł;
- wysokie rabaty np. -80% w bardzo ograniczonym czasie, na niektóre produkty, które zalegają w magazynie lub występują w ograniczonej ilości.
Zaoferuj darmową dostawę na Black Friday
Rabaty wynoszące -20-40% wartości produktów to dopiero początek. Prawda jest taka, że większość sklepów internetowych oferuje właśnie takie promocje. Co zrobić, aby nie tracić marży, a przy tym wyróżnić swój sklep i zwiększyć sprzedaż na Black Friday? Najłatwiejszym rozwiązaniem będzie zaoferowanie także darmowej dostawy. Może dotyczyć to wszystkich zamówień lub jedynie tych powyżej jakiejś kwoty, np. 50 zł.
Wyślij e-maile o Black Friday do listy mailingowej
Marketing na Black Friday last minute wymaga dobrej strategii i bazowania na tym, co już mamy. Posiadanie listy mailingowej to ogromny atut. Gdy Twój sklep internetowy będzie już przygotowany na święto wyprzedaży, poinformuj osoby zapisane do newslettera o zbliżających się promocjach. Jeśli docelowe promocje rozpoczną się w Czarny Piątek, to dobrym sposobem będzie wysłanie 3 e-maili:
- pierwszy e-mail – tydzień przed rozpoczęciem wyprzedaży poinformuj o planowanych promocjach; e-mail powinien zawierać takie informacje jak – kiedy rozpoczyna się i kończy promocja, ile będą wynosiły obniżki i jakie produkty zostaną przecenione;
- drugi e-mail – najlepiej wyślij go 3 dni przed rozpoczęciem wyprzedaży; przypomnij w skrócie o planowanych promocjach, a jeśli chcesz podkręcić wyniki sprzedaży, dodaj kod rabatowy dla członków listy mailingowej;
- trzeci e-mail – tutaj masz do wyboru kilka strategii, możesz wysłać e-maila kilka godzin przed rozpoczęciem promocji, dzień przed lub gdy wyprzedaż wystartuje; wybierz opcję dopasowaną do swojej grupy docelowej i potencjalnego zainteresowania ofertą z okazji Black Friday.
Jak zwiększyć sprzedaż na Black Friday? Wyślij dzień wcześniej e-mail z linkiem, zapewniającym wcześniejszy dostęp do wyprzedaży. Pokażesz dzięki temu, że doceniasz lojalność swoich klientów.
Jeszcze jedno, nie można zapomnieć także o tym, że Black Friday to dobry moment na poszerzanie listy mailingowej – oferując rabaty za zapis. To dobra inwestycja na przyszłość.
Wykorzystaj remarketing
Marketing na Black Friday last minute nie polega na inwestowaniu w pozycjonowanie czy budowaniu strategii content marketingowej. Już na to za późno. Teraz znacznie lepiej sprawdzi się np. remarketing, czyli docieranie z ofertą do osób, które już odwiedziły Twój sklep internetowy.
Jak przygotować dobrą kampanię remarektingową? Najlepiej skorzystaj z pomocy specjalisty, aby zoptymalizować koszty i zmaksymalizować zyski. Oczywiście, jeśli chcesz, możesz zająć się tym osobiście. Pamiętaj, że do wyboru masz dwa systemy reklamowe – Meta Ads i Google Ads. Poinformuj osoby, które już wcześniej odwiedziły Twój sklep, że czekają na nich korzystne rabaty.
Stwórz kampanię SMS
Jeśli masz listę z numerami telefonów klientów, to koniecznie ją wykorzystaj. Wyślij wiadomość do odbiorców o trwających wyprzedażach w Twoim sklepie. Kampanie SMS nadal cieszą się dużą popularnością i skutecznością, więc warto w nie inwestować, jeśli tylko masz aktualną, a do tego sporą bazę kontaktową.
Wartym rozważenia trikiem jest wysyłanie wiadomości sukcesywnie, aby dzięki temu zminimalizować ryzyko przeciążenia serwera, gdy użytkownicy będą klikać link w SMS-ie i wchodzić do sklepu.
Dodaj TikToki
Zamiast tworzyć płatne reklamy w mediach społecznościowych, które w okresie Black Friday są najdroższe, postaw na organiczne posty. Doskonale może sprawdzić się TikTok. Oczywiście medium społecznościowe należy dopasować do grupy docelowej i jeśli Twoich klientów nie ma na TikToku, to omiń ten trik.
Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday przy pomocy TikToka?
- nawiąż współpracę z mikro influencerami, którzy poinformują o korzystnych wyprzedażach w Twoim sklepie;
- nagraj kreatywne filmiki zgodne z trendami o rabatach na Black Friday;
- uruchom live i zacznij sprzedawać na żywo na TikToku, oferując korzystne rabaty dla osób, które dokonają zakupu podczas transmisji.
Black Friday to dopiero początek! Nie zapomnij też o tych datach, które zwiększają sprzedaż
Nawet jeśli zdążysz wykorzystać jedynie kilka trików, zwiększających sprzedaż na Black Friday, to nie zapomnij o tym, że nasze porady mogą być przydatne także podczas:
- Cyber Monday – to święto sprzedaży internetowej, które przypada na 2 grudnia 2024 r.;
- Dnia Darmowej Dostawy – to akcja, do której warto dołączyć, obchodzona 4 i 12 grudnia 2024 roku.
Marketing na Black Friday warto przedłużyć i odrobinę zmodyfikować na cały okres przedświąteczny, który jest szczytem sprzedaży i to nie tylko online.
Podsumowanie – Marketing Black Friday last minute
Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday? W naszym poradniku znajdziesz wiele przydatnych wskazówek, oto kilka tych najskuteczniejszych:
- przeceń cały asortyment;
- zastosuj promocje typu 2+1;
- zaoferuj darmową dostawę na Black Friday;
- wykorzystaj listę mailingową;
- zainwestuj w remarketing;
- stwórz kampanię SMS;
- nagraj TikToki.
Nasze porady doskonale sprawdzą się nawet jako marketing na Black Friday last minute. Nie trać więcej czasu i przekonaj się, że zbliżamy się wielkimi krokami do szczytu sezonu w branży e-commerce.