Naturalnym celem większości przedsiębiorców jest dążenie do pozyskiwania nowych klientów na różnorakie sposoby. Zdecydowanie warto zastanowić się nad możliwościami, jakie daje współczesna technologia – a w szczególności media społecznościowe, które mogą stanowić jeden z najskuteczniejszych kanałów promocji Twojej firmy. W dzisiejszym artykule opiszemy, w jaki sposób jako przedsiębiorca możesz skorzystać na wdrożeniu przemyślanej kampanii reklamowej na Facebooku.
Fanpage to podstawa!
Jeżeli chcesz reklamować swój biznes na facebooku w sposób profesjonalny, z pewnością powinieneś rozpocząć od założenia strony firmowej, czyli tzw. fanpage. Na samym początku zostaniesz zapytany o nazwę wyświetlaną użytkownikom Facebooka, jak również kategorię swoich usług. W pierwszym przypadku należy pamiętać, że nie chodzi o nazwę firmy lecz nazwę samej strony. Pamiętaj, że nazwa strony może zostać z łatwością zmieniona, jeśli ilość polubień nie przekroczyła 200. W innym przypadku procedura jest o wiele bardziej skomplikowana, dlatego zalecamy od samego początku wybrać nazwę, która przedstawia poprawną nazwę firmy, jak i ewentualnie krótki opis zakresu usług/oferowanych produktów.
W następnym kroku zostaniesz poproszony o wpisanie adresu siedziby Twojej firmy, jak również możesz opcjonalnie wpisać numer telefonu – co bez wątpienia zalecamy, jeśli zależy Ci na profesjonalnym podejściu do obsługi klienta. Zdecydowanie do realizacji zamierzonych celów reklamowych przyda Ci się również profesjonalnie wykonane logo, które będzie stanowić Twoją wizytówkę. Polecamy także umieszczenie odnośnika do strony internetowej – stanowi ona miejsce, do którego możesz kierować internautów za pomocą ruchu z Facebooka, jak również przedstawia Cię jako osobę dbającą o wygodę swoich klientów. Z tego powodu warto zlecić wykonanie strony agencji, która zadba nie tylko o jej aspekty wizualne i graficzne, lecz również zadba o rozwiązania w maksymalnym stopniu wpływające na zwiększenie intuicyjności obsługi strony.
Szerokie możliwości Facebook Ads
Zdecydowanie najszybszym sposobem na uzyskanie zainteresowania usługami Twojej firmy na Facebooku są reklamy. Za ich pomocą możesz dotrzeć do osób, które z dużym prawdopodobieństwem poszukują Twoich usług lub towarów. Warto jednak pamiętać, że reklamy Facebook to rozbudowane narzędzie wymagające pewnej dozy wiedzy, a w wielu przypadkach doświadczenia. W większości branż nie obędzie się również bez odpowiednich zasobów właśnie w postaci strony internetowej, czy bloga.
Główną zaletą Facebook Ads jest mierzalność reklam. Aby jednak mieć pewność, że reklamy przynoszą pożytek, należy określić kwotę, jaką możemy przeznaczyć na pozyskanie leada. Następnie stosując odpowiednie kampanie powinniśmy dążyć do maksymalnego obniżenia wskaźnika CPA (cost per action, czyli kosztu za wykonanie działania). Aby osiągnąć zamierzony rezultat niezbędne jest zatem takie operowanie materiałami reklamowymi, aby w gąszczu informacji i ogromnej ilości reklam przykuć uwagę potencjalnego klienta.
Zakładając, że posiadasz stronę internetową Twojej firmy, możesz wykorzystać ją do tzw. remarketingu. Jedną z najpopularniejszych strategii jest kierowanie reklam na osoby, które miały wcześniej kontakt z Twoją marką. Jeżeli dodatkowo oferujemy takim użytkownikom indywidualne rabaty, z dużym prawdopodobieństwem mogą oni skorzystać z oferty. Aby jednak mieć możliwość przeprowadzania kampanii remarketingowych na Facebooku, należy w pierwszej kolejności wdrożyć tzw. piksel. Jest to skrypt, który pozwala na zbieranie danych dotyczących zachowania użytkowników na Twojej stronie. Można bowiem przypuszczać, że jeżeli internauta odwiedził kilkakrotnie konkretną podstronę to z pewnością już na tym etapie jest dość mocno zainteresowany ofertą.
Zadbaj o wartościowy i angażujący content
Warto pamiętać, że wszystkie działania marketingowe powinny charakteryzować się ciągłością w czasie. W ten sposób zbudujesz rozgłos Twojej firmy, co ma również istotne znaczenie pod kątem reklamy lokalnej. Nie da się zaprzeczyć, że w ostatnich latach treść w bardzo dynamicznym tempie przybiera na znaczeniu. Angażujący content to coś, co powinniśmy oferować naszym internautom całkowicie bezpłatnie. W wielu branżach wartościowy artykuł pozwoli Ci zaprezentować Twoją firmę jako rzetelną. Odpowiadając na potrzebę informacji, bardzo szybko zyskasz zaufanie Twoich potencjalnych klientów, a stąd o wiele prostsza droga do konwersji w postaci sprzedaży.
Content wykorzystywany w social mediach może przybierać bardzo zróżnicowane formy – od prostych treści umieszczanych bezpośrednio na fanpage’u po wideo, wykresy, raporty, czy animacje. Jeżeli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy na temat copywritingu, tworzenia spotów reklamowych, czy angażujących grafik – z pewnością nieoceniona będzie pomoc ze strony profesjonalnej agencji.
Monitoruj Twoje działania!
Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w promocji swojej firmy na Facebooku musisz pamiętać o bieżącym monitorowaniu efektów Twoich działań. Pozwoli Ci to tak naprawdę na naukę Twojego biznesu, poznanie potrzeb potencjalnych klientów Twojej firmy, a tym samym dalszy rozwój. Facebook umożliwia wgląd do rozbudowanych statystyk dotyczących zaangażowania na Twojej stronie firmowej. Niezaprzeczalnie będzie interesował Cię najbardziej ruch, przejścia do witryny, czy bezpośrednie wejścia na fanpage w ujęciu czasowym. W ten sposób możesz poznać sezonowość swojego biznesu, jak również przekonać się o skuteczności działań pod kątem odpowiadania na potrzeby klientów. Facebook zapewnia także wgląd w informacje dotyczące wieku użytkowników Twojego fanpage’a, czy kraju zamieszkania.
Udzielaj się w grupach i na innych fanpage’ach
Duża przewaga nad konkurencją, jaką możesz zyskać, jest poświęcenie czasu na udzielanie się w różnych grupach na Facebooku. Dzięki takim działaniom możesz zbudować bezpośrednią relację z osobami, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami lub produktami. Facebook w ostatnim czasie wprowadził możliwość udzielania się w grupach jako strona, co jeszcze bardziej ułatwia uchwycenie uwagi internauty. Efekty są szczególnie zadowalające, gdy angażujesz się w merytoryczne udzielanie odpowiedzi na pytania użytkowników Facebooka, jak również prowadzenie wartościowych dyskusji wokół tematyki Twojej firmy.
Pamiętaj o profesjonalnym kontakcie z klientem
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z roli profesjonalnej obsługi klienta, która w dzisiejszych czasach nie ogranicza się wyłącznie do bezpośredniego kontaktu w siedzibie firmy lub sklepie. Coraz bardziej użytkownicy internetu przyzwyczaili się do “rozpieszczania” w postaci czatów online, czy narzędzi w stylu CallPage. Takie narzędzia mają na celu ułatwienie potencjalnemu klientowi kontaktu z firmą, co ma powiązanie ze wskaźnikiem zadowolenia z obsługi. Jeżeli szybko i precyzyjnie udzielisz użytkownikowi odpowiedzi na Twoje pytania, z pewnością chętniej skorzysta z Twojej oferty.
Z tego powodu warto na bieżąco odpisywać na zapytania ze strony internautów zważając na fakt, że Facebook udostępnia informacje na temat średniego czasu odpowiedzi ze strony właścicieli fanpage’ów. Jeżeli jednak nie możesz pozwolić sobie na ciągłą gotowość do udzielania klientom niezbędnych informacji, rozwiązaniem może być wdrożenie Chatbota, który automatycznie odpowiada na pytania biorąc pod uwagę poszczególne słowa w wypowiedzi pytającego.
Jula
Dobry wpis, warto dodać do zakładek i trzymać się tych wskazówek 🙂