Jak pozycjonować firmę w Google Maps?

Prowadzisz lokalną firmę? Możesz skorzystać z różnych sposobów na promowanie swojego biznesu i zwiększanie widoczności w sieci, a jedynym z nich jest pozycjonowanie firmy w Google Maps. Dzięki temu staniesz się bardziej rozpoznawalny wśród potencjalnych klientów ze swojego miasta. Sprawdź, jak pozycjonować firmę w Google Maps i zacznij czerpać z tego korzyści.

Dlaczego warto pozycjonować firmę w Google Maps?

Pozycjonowanie firmy w Google Maps to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO. Korzyści z tych działań dostrzegają zarówno właściciele małych, jak i dużych firm, ponieważ pozwala to na dotarcie do grupy docelowej.

Nadal zastanawiasz się, dlaczego warto pozycjonować firmę w Google Maps? Oto najważniejsze powody:

  • wzrost widoczności w wynikach lokalnych – Google Maps to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do wyszukiwania firm w okolicy, a pozycjonowanie Profilu Firmy pozwala skorzystać z tego potencjału;
  • większy ruch i wzrost konwersji – bardzo często użytkownicy, którzy szukają firm przez Google Maps, są gotowi do podjęcia decyzji zakupowej, a zatem wysoka widoczność powoduje również wzrost liczby zapytań, telefonów, wizyt w lokalu lub rezerwacji;
  • budowanie zaufania – opinie klientów, zdjęcia, aktualne informacje o firmie i regularnie publikowane wpisy pomagają w budowaniu wiarygodności oraz pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów;
  • skuteczna i stosunkowo tania forma promocji – pozycjonowanie firmy w Google Maps to jedna z najbardziej opłacalnych metod marketingu internetowego, bo nie wymaga dużych nakładów finansowych.

Jak pozycjonować firmę w Google Maps? 9 kroków

Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jak pozycjonować firmę w Google Maps. Wystarczy 9 kroków, aby Twoja wizytówka stała się widoczna w wynikach organicznych, dzięki czemu nie dasz się wyprzedzić konkurencji. Sprawdź, jak to zrobić.

Uzupełnij dane NAP

Od czego warto rozpocząć pozycjonowanie firmy w Google Maps? Najlepiej od uzupełnienia danych NAP. Co to jest? To skrót od słów Name, Address i Phone, czyli filarów skutecznego pozycjonowania w Google Maps. Pamiętaj, że poprawne informacje o nazwie firmy, adresie siedziby oraz numerze kontaktowym budują zaufanie i pomagają robotom Google w lepszym sklasyfikowaniu Twojego biznesu.

Zadbaj o to, aby wizytówka w Google Maps została przygotowana zgodnie z tymi zasadami:

  • nazwa firmy w Google Maps była dokładnie taka sama jak w innych miejscach w Internecie;
  • dane NAP powinny być identyczne na wszystkich platformach – na stronie www, w Social Mediach, katalogach branżowych i Profilu Firmy w Google;
  • należy zapisywać prawidłowy format numeru telefonu – dla Polski to format +48;
  • w Profilu Firmy powinny znaleźć się pełne dane firmy – w tym również kod pocztowy;
  • w Profilu Firmy należy umieścić godziny otwarcia – wpływa to na wiarygodność profilu i poprawia doświadczenia użytkownika.

Wybierz główną i dodatkowe kategorie

Wybór odpowiedniej kategorii ma ogromne znaczenie podczas pozycjonowania firmy w Google Maps. Dlatego zacznij od przeanalizowania kategorii wybranych przez Twoją konkurencję. To pomoże Ci zdecydować, która opcja najbardziej pasuje do Twojego biznesu.

Główna kategoria powinna bardzo precyzyjnie oddawać charakter Twojej działalności i być związana z główną specjalizacją. Dlaczego to takie ważne? Roboty Google wykorzystują tę informację, aby dopasować Twoją firmę do wyszukiwań potencjalnych klientów.

Pamiętaj też o wyborze dodatkowych kategorii, ponieważ zwiększają widoczność w sieci. W tym przypadku również ważne jest maksymalne dopasowanie kategorii do Twojej oferty. Zastanów się zatem, jakie usługi są kluczowe dla Twojej działalności i najczęściej wyszukiwane przez użytkowników.

Dla przykładu: Jeśli prowadzisz restaurację, która prowadzi również catering, to jako główną kategorię wybierz „restauracja”, a jako dodatkowe kategorie „usługi cateringowe” i „jedzenie na wynos”.

Wybierz lokalizację firmy

Skoro chcesz wiedzieć, jak pozycjonować firmę w Google Maps, to powinieneś zwrócić uwagę na prawidłowe określenie lokalizacji. Zacznij od podania autentycznego adresu, gdzie prowadzisz swoją działalność. Jeśli roboty Google uznają, że nie jest on prawdziwy, to mogą usunąć Profil Firmy.

Następnie precyzyjnie oznacz punkt na mapie – to szczególnie ważne, jeśli siedziba Twojej firmy znajduje się w biurowcu lub centrum handlowym. Dzięki temu klienci nie będą mieli problemów z dotarciem do Twojej siedziby.

W przypadku mobilnej działalności np. hydraulik, fryzjer z dojazdem do domu, możesz dodać strefę obsługi. Nie musisz wtedy wskazywać dokładnego adresu siedziby.

Zdobądź atrybuty – zachęć klientów do odpowiedzi na pytania

Atrybuty w Google Maps dostarczają potencjalnym klientom wielu ważnych informacji, a przy tym mogą zwiększyć wiarygodność Twojej firmy. Musisz jednak nieco się postarać, aby je zdobyć, bo nie możesz ich zaznaczyć samodzielnie.

Niezbędna jest pomoc klientów, dlatego zachęć ich do odpowiadania na pytania, które Google wyświetla w Profilu Twojej firmy. Pytania mogą dotyczyć m.in.:

  • dostępności miejsc parkingowych,
  • udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
  • akceptowalnych form płatności.

Zdobycie tych atrybutów zwiększy zaufanie odbiorców, a do tego wpłynie pozytywnie na wzrost widoczności Twojej firmy w Mapach Google.

Stwórz atrakcyjny, zoptymalizowany i unikalny opis firmy

Opis firmy w Google Maps to nie tylko szansa na przedstawienie swojej działalności, ale również ważny element strategii pozycjonowania. Do dyspozycji masz zaledwie 250 znaków ze spacjami, które musisz dobrze wykorzystać.

O czym powinieneś napisać w opisie firmy? Skoncentruj się na swojej ofercie – stosuj przy tym język korzyści, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Koniecznie dodaj też słowa kluczowe, które są istotne dla Twojej branży i lokalizacji. Unikaj jednak nadmiernego nasycenia słowami kluczowymi, aby tekst był czytelny, zrozumiały i naturalny,

Uzupełnij usługi firmy

Poprawisz wyniki pozycjonowania firmy Google Maps, jeśli uzupełnisz usługi, jakie realizuje firma. W ten sposób zaprezentujesz potencjalnym klientom swoją ofertę, a do tego zwiększysz widoczność wizytówki w wyszukiwaniach związanych z konkretnymi potrzebami użytkowników.

Podczas opisywania usług w Google Maps zadbaj o to, aby były:

  • konkretne i zrozumiałe – zamiast ogólnych haseł np. usługi hydrauliczne, wpisz konkretne usługi typu montaż instalacji wodno-kanalizacyjnej czy też naprawa usterek hydraulicznych w firmach i domach;
  • dokładnie opisane – każda usługa powinna zawierać krótki opis, w którym wyjaśnisz, co dokładnie oferujesz;
  • aktualne – regularnie aktualizuj sekcję usług, dodawaj nową ofertę lub usuwaj usługi, których już nie wykonujesz, aby nie wprowadzać potencjalnych klientów w błąd.

Regularnie dodawaj wpisy w Profilu Firmy

Publikowanie wpisów w Profilu Firmy na Google Maps to skuteczny sposób na utrzymanie aktywności wizytówki oraz budowanie zaangażowania klientów. Za pomocą wpisów możesz poinformować odbiorców o nowościach, promocjach, wydarzeniach i zmieniającej się ofercie. Kluczowe znaczenie ma regularne publikowanie wpisów, bo to sygnał dla robotów Google, że Twoja firma jest aktywna. Może to również spowodować wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania.

Podczas tworzenia wpisów, postaraj się, aby były one atrakcyjne dla odbiorców. Możesz napisać np. o sezonowej zmianie menu, specjalnej ofercie na weekend, rozpoczęciu sezonowych promocji lub nowym numerze kontaktowym.

Zadbaj o to, aby wpisy były przydatne z perspektywy odbiorców, dodaj też słowa kluczowe, które pozwolą Googlebotom na skuteczne indeksowanie treści.

Najlepiej, jeśli posty będziesz publikować przynajmniej raz na tydzień. Dla zwiększenia ich atrakcyjności dodaj wysokiej jakości zdjęcia oraz linkowanie do oferty, innych wpisów lub profili w Social Mediach.

Dodaj zdjęcia do Profilu Firmy

Dodane zdjęcia to punkt obowiązkowy każdego Profilu Firmy. Jeśli jednak chcesz pozycjonować firmę w Google Maps, to niezbędna jest też prawidłowa optymalizacja grafik. Zadbaj o to, aby zdjęcia miały wysoką jakość, powinny również oddawać charakter Twojej działalności. Mogą np. prezentować siedzibę firmy i jej otoczenie – w ten sposób pokażesz, że w pobliżu znajduje się parking, ułatwisz też dotarcie do Twojej firmy.

Dodaj także zdjęcia oferowanych produktów lub poprzednich realizacji – wykonanego makijażu, założonej kostki brukowej, zainstalowanego pieca gazowego itp. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli zobaczyć efekty Twojej pracy, co buduje zaufanie oraz profesjonalny wizerunek firmy.

Niezbędne jest to, aby zdjęcia były zoptymalizowane. Najlepiej, jeśli będą miały format JPG., dodaj tekst alternatywny z frazą kluczową i zmień nazwę pliku. Roboty Google lepiej oceniają profile, na których regularnie dochodzi do aktualizacji zdjęć.

Pozyskaj opinie od klientów

Jak pozycjonować firmę na Mapach Google? Jednym z najważniejszych czynników rankingowych są opinie klientów. Mają one ogromne znaczenie zarówno dla robotów Google, jak i dla potencjalnych klientów – mogą mieć decydujący wpływ na to, czy odbiorca skorzystał z Twojej oferty. Zachęcaj zatem klientów do pozostawienia opinii – w zamian za to możesz np. oferować drobne upusty, gratisy lub darmową dostawę zamówień.

Co, jeśli na Profilu Firmy pojawią się negatywne opinie? Reaguj! Odpowiedz na komentarz, przeproś i zapewnij, że przyjrzysz się tej sprawie. Możesz też zaproponować rekompensatę. Dzięki temu udowodnisz, że zależy Ci na opinii klientów i jesteś gotów do naprawy ewentualnych niedociągnięć.

Odpowiadaj także na pozytywne komentarze, podziękuj za opinię i zachęć do ponownego skorzystania z Twojej oferty.

Jak sprawdzić pozycję firmy w Google Maps?

Chcesz sprawdzić efekty pozycjonowania firmy w Mapach Google? To całkiem proste i nie zajmuje dużo czasu. Wystarczy, że włączysz kartę incognito w przeglądarce i ręcznie wpiszesz wykorzystywane przez Ciebie frazy np. hydraulik Gdynia, adwokat Białołęka czy weterynarz Winogrady Poznań.

Do dyspozycji masz również dedykowane narzędzia, które umożliwią Ci szybsze skontrolowanie efektów pozycjonowania firmy w Google Maps. Jednym z nich jest BrightLocal, który umożliwia śledzenie pozycji firmy w różnych lokalizacjach, analizowanie recenzji oraz ocenę skuteczności działań SEO.

Możesz też skorzystać z Google Search Console. Narzędzie to pozwala monitorować zapytania, wyświetlenia i kliknięcia generowane przez Profil Firmy w wynikach wyszukiwania Google.

Podsumowanie – Jak pozycjonować firmę w Google Maps?

Dzięki pozycjonowaniu firmy w Google Maps zwiększasz wiarygodność, dostrzeżesz wzrost konwersji i dotrzesz do grupy docelowej z konkretnej lokalizacji.

Jak pozycjonować firmę w Google Maps? Zacznij od uzupełnienia kategorii i sprawdzenia poprawności wszystkich informacji – szczególnie tych związanych z lokalizacją oraz danymi kontaktowymi. Duże znaczenie ma również regularne dodawanie wpisów i aktualizowanie zdjęć. Zadbaj o to, aby zwięźle przedstawić swoją ofertę. Oczywiście nie możesz też zapomnieć o frazach kluczowych – dodawaj je we wpisach i opisie firmy, zoptymalizuj również zdjęcia.

Dzięki temu dostrzeżesz wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Regularnie sprawdzaj efekty pozycjonowania firmy w Mapach Google. W tym celu skorzystać z Google Search Console lub BrightLocal.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *