
Google Moja Firma, czy też Profil Firmy w Google to narzędzie, które umożliwia efektywne zarządzanie widocznością na Mapach Google oraz w wyszukiwarce. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zoptymalizowanie i regularne aktualizowanie informacji o firmie. W tym celu często zatrudniane są zewnętrzne firmy, które mają poprawić widoczność Profilu Firmy w wynikach wyszukiwania. Niezbędne jest wtedy nadanie odpowiednich uprawnień, dlatego sprawdź, jak dodać użytkownika Google Moja Firma.
- Dlaczego warto udzielić dostępu do Google Moja Firma?
- Rodzaje dostępu do Google Moja Firma
- Jak dodać użytkownika Google Moja Firma – instrukcja krok po kroku
- Jak zmienić ustawienia dostępu Google Moja Firma?
- Jak usunąć użytkownika z Google Moja Firma?
- Jak przenieść uprawnienia głównego właściciela profilu firmy?
- Podsumowanie – Jak dodać użytkownika Google Moja Firma?
Dlaczego warto udzielić dostępu do Google Moja Firma?
Udzielenie dostępu do Google Moja Firma jest wręcz konieczne, ponieważ umożliwia zarządzanie wizytówką. Dlatego to niezbędny krok, gdy współpracujesz z agencją marketingową lub też zatrudniasz freelancera do obsługi Profilu Firmy.
Oto najważniejsze powody, dlaczego warto udzielić dostępu do Google Moja Firma:
- możliwość profesjonalnego zarządzania profilem – specjaliści, którym udzielisz dostępu, mogą zoptymalizować treści, odpowiadać na opinie klientów itp., co wpłynie pozytywnie na lokalne SEO;
- zachowanie kontroli nad danymi – jako właściciel konta nadal pozostaniesz głównym administratorem, więc nie musisz obawiać się utraty dostępu do profilu już po zakończeniu współpracy z agencją lub specjalistą;
- skuteczniejsze działanie zespołu – jeśli udzielisz dostępu do Google Moja Firma wyznaczonej osobie z firmy, to możesz zacząć szybciej reagować na opinie klientów, zadbać o regularne publikowanie postów i aktualizowanie informacji na temat firmy.
Rodzaje dostępu do Google Moja Firma
W Google Moja Firma możesz udzielić dostępu do konta różnym użytkownikom, a tym samym przypisać im określone role. Dzięki temu nadal będziesz mieć pełną kontrolę nad kontem, a jednocześnie zdecydujesz kto i w jakim zakresie może zarządzać wizytówką Twojej firmy. Jakie są rodzaje dostępu do Google Moja Firma? Oto najczęściej wybierane opcje:
- właściciel – ma duże uprawnienia, ułatwiające sprawne i kompleksowe zarządzanie wizytówką; może zarządzać wszystkimi ustawieniami wizytówki, w tym dodawać i usuwać użytkowników oraz zmieniać ich rolę; może również edytować wszystkie informacje dotyczące firmy;
- menedżer – to rola z ograniczonym zakresem uprawnień; użytkownik z tą rolą może edytować informacje o firmie, odpowiadać na opinie klientów, zarządzać zdjęciami, publikować posty i analizować statystyki; nie ma możliwości zmiany ustawień konta, zarządzania użytkownikami i usuwania wizytówki; to idealne rozwiązanie dla pracowników odpowiedzialnych za obsługę wizytówki.
Jako właściciel Profilu Firmy masz automatycznie przypisaną rolę jako głównego właściciela. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad wizytówką Google Moja Firma. To też jedyna rola, umożliwiająca przeniesienie własności wizytówki na innego użytkownika lub całkowite jej usunięcie. Uprawnienia głównego właściciela obejmują również:
- dodawanie i usuwanie innych właścicieli czy menedżerów,
- zmienianie ról przypisanych użytkownikom,
- edytowanie wszystkich informacji na koncie,
- zarządzanie płatnymi kampaniami powiązanymi z wizytówką,
- możliwość przypisania nowego głównego właściciela.
Warto podkreślić, że każda wizytówka może mieć tylko jednego głównego właściciela. Osoba ta jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo konta, kontroluje też, kto ma dostęp do wizytówki firmy.
Jak dodać użytkownika Google Moja Firma – instrukcja krok po kroku
Wiesz już, jakie role chcesz przypisać? Zatem dowiedz się teraz, jak dodać użytkownika Google Moja Firma. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, a bez problemów nadasz dostęp pracownikowi swojej firmy lub agencji marketingowej.
- Zaloguj się do swojego konta Google Moja Firma, a następnie wybierz odpowiedni profil firmy, do którego chcesz się nadać uprawnienia.
- Kliknij menu (oznaczone trzema kropkami) i kliknij „Ustawienia profilu firmy”.
- Wybierz „Użytkownicy i dostęp”, a później kliknij „Dodaj”.
- Uzupełnij informacje na temat użytkownika, któremu chcesz nadać dostęp, czyli adres e-mail, na który zostanie wysłane zaproszenie, a także poziom uprawnień. Właśnie w tym momencie powinieneś określić, czy użytkownik ma mieć dostęp jako menedżer lub też jako właściciel (nie jako główny właściciel).
- Kliknij „Zaproś” – osoba, której chcesz nadać uprawnienia, otrzyma e-mail z zaproszeniem. Wtedy zyska określony przez Ciebie zakres uprawnień do Profilu Firmy.
Pamiętaj o tym, że już po dodaniu użytkownika do Google Moja Firma, będzie on musiał odczekać 7 dni, aby uzyskać pełen dostęp do wszystkich funkcji. Dlatego w ciągu tych 7 dni mogą pojawić się błędy podczas przenoszenia uprawnień głównego właściciela, a także usuwania profilu lub użytkownika.
Jak zmienić ustawienia dostępu Google Moja Firma?
Przyznane uprawnienia okazały się niewystarczające czy też za duże? Możesz to łatwo zmienić. W jaki sposób? Oto jak zmienić ustawienia dostępu Google Moja Firma:
- Zaloguj się do swojego konta Google Moja Firma i wybierz właściwy profil firmy.
- Kliknij menu (oznaczone trzema kropkami), a następnie „Ustawienia profilu firmy” i „Menedżerowie”.
- Wybierz osobę, której ustawienia dostępu chcesz edytować.
- Zmień rolę u wybranego użytkownika.
- Kliknij „Zapisz”.
Jak usunąć użytkownika z Google Moja Firma?
Przydatne jest zarówno to, jak dodać użytkownika Google Moja Firma, jak i usuwanie dostępu. Powinieneś to zrobić tuż po zakończeniu współpracy z agencją, freelancerem czy też zwolnieniu lub przeniesieniu pracownika, który odpowiadał za obsługę wizytówki. Dowiedz się zatem, jak usunąć użytkownika z Google Moja Firma.
- Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma i podobnie, jak w poprzednich przypadkach, wybierz odpowiedni profil firmy, gdzie chcesz dokonać zmianę.
- Kliknij menu (oznaczone trzema kropkami), a później kliknij „Ustawienia profilu firmy” i „Menedżerowie”.
- Kliknij osobę, której chcesz odebrać dostęp do Google Moja Firma, a następnie wybierz „Usuń użytkownika”.
Co w przypadku, gdy nie jest widoczna opcja „Usuń użytkownika”? Istnieje kilka powodów takiej sytuacji. Pierwszy z nich może oznaczać, że chcesz usunąć z profilu głównego właściciela, a drugi wynika z tego, że jesteś zalogowany jako menedżer. Pamiętaj, że jedynie właściciele mają wystarczające uprawnienia do usuwania właścicieli lub menedżerów.
Gdy już usuniesz użytkownika z Google Moja Firma, to otrzyma on e-mail z powiadomieniem. Nie będzie miał już uprawnień do zamiany informacji o firmie czy też wykonywania innych czynności. Jednak nie spowoduje to usunięcie wcześniej dodanych wpisów lub komentarzy.
Jak przenieść uprawnienia głównego właściciela profilu firmy?
Możesz również zdecydować się na nadanie użytkownikowi uprawnień głównego właściciela profilu firmy – jednemu z menedżerów lub właścicieli. Ostrożnie jednak korzystaj z tej opcji, ponieważ taki użytkownik zyskuje jeszcze szerszy dostęp do ustawień konta. Jeśli jednak chcesz wiedzieć, jak przenieść uprawnienia głównego właściciela profilu firmy, to postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
- Zaloguj się do swojego konta Google Moja Firma i wybierz właściwy profil firmy.
- Włącz menu, a następnie „Ustawienia profilu firmy” i „Użytkownicy i dostęp”.
- Kliknij osobę, u której chcesz zmodyfikować ustawienia dostępu.
- Wybierz właściwą rolę użytkownika – w tym przypadku będziesz to Główny właściciel.
- Kliknij „Zapisz”.
Podsumowanie – Jak dodać użytkownika Google Moja Firma?
Zarządzanie Profilem Firmy stanie się dużo prostsze i bardziej intuicyjne, gdy wiesz, jak dodać użytkownika Google Moja Firma. Umożliwia to optymalizację i modyfikowanie wizytówki, aby stała się widoczna w wynikach wyszukiwania. Dzięki możliwości przypisania różnych ról – właściciela, głównego właściciela czy też menedżera – możesz z łatwością określić zakres dostępu do wizytówki. Pomogą Ci w tym nasze instrukcje, dzięki którym bez problemów dodasz lub usuniesz użytkownika, zmienisz ustawienia dostępu, ale też przeniesiesz uprawnienia głównego właściciela. Możliwość intuicyjnej zmiany ustawień Google Moja Firma przyda Ci się np. gdy zatrudniasz agencję marketingową, a jednocześnie zapewni Ci to większą kontrolę nad wizytówką. Zmaksymalizujesz też jej potencjał marketingowy.