Czy pozycjonowanie się opłaca? Zalety SEO w 2024 roku

Zastanawiasz się, czy przy rewolucji sztucznej inteligencji i algorytmu wyszukiwarki Google nadal opłaca się inwestować w pozycjonowanie strony internetowej? Odpowiedź brzmi – tak. Udowodnimy Ci to w naszym artykule blogowym. Dlatego, jeśli chociaż raz pomyślałeś, czy warto jeszcze płacić za usługi SEO, zapraszamy do czytania.

6 powodów, dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Jeśli po prostu powiemy Ci, że tak, jako specjaliści uznajemy, że nadal pozycjonowanie może zagwarantować Twojej firmie wiele korzyści, to zapewne stwierdzisz, iż jesteśmy nieobiektywnie. Dlatego właśnie stwierdziliśmy, że najlepszym dowodem są żelazne argumenty. Z tego powodu opisaliśmy zalety SEO, które czarno na białym pokazują, czy pozycjonowanie się opłaca.

Pozycjonowanie to tania inwestycja

Zapewne zastanawiasz się, jak można powiedzieć, że działania SEO, które kosztują często kilka tysięcy złotych, są tanie. Jednak takie są fakty, oto 3 dowody:

  • pozycjonowanie to inwestycja z wysokim ROI – zwrot z inwestycji w przypadku pozycjonowania jest wysoki; szczególnie warto zaobserwować wysoki ROI w przypadku fraz lokalnych, długiego ogona czy szczegółowych fraz kluczowych, które wybierane są przez użytkowników o konkretnych preferencjach;
  • pozycjonowanie się opłaca w dłuższym okresie – w pierwszych miesiącach pozycjonowania strony możesz zobaczyć bardzo niewiele pozytywnych efektów (szybsze działanie strony, naprawa błędów na stronie czy poprawa wrażeń użytkownika w obrębie witryny), ale gdy uzbroisz się w cierpliwość, korzyści będą stale rosły; będzie rosła widoczność Twojej strony na coraz większą liczbę słów kluczowych i przy dobrej strategii wyprzedzi konkurencję; pamiętaj też, że korzyści z działań SEO będą rosły z czasem, a opłata za pracę agencji pozostanie na tym samym poziomie;
  • pozycjonowanie może przynosić korzyści nawet po zakończeniu współpracy z agencją – to właśnie odróżnia pozycjonowanie strony od Google Ads czy Meta Ads, oznacza to, że, nawet gdy już zakończysz współpracę z agencją, Twoja witryna nie zniknie z listy wyszukiwań; pozostanie tam tak długo, aż konkurencja jej nie wyprzedzi – może to trwać kilka tygodni, miesięcy, a może nawet kilka lat;

Dlatego właśnie należy potraktować pozycjonowanie jako inwestycję, która się opłaca.

Pozycjonowanie zwiększa szansę na sukces sektora MŚP

Jeszcze przed erą promowania firm przy pomocy marketingu internetowego małe lub nowe firmy z niewielkim budżetem miały problem, aby się wybić. Konkurowanie z korporacjami i doświadczonymi firmami z ogromnymi budżetami na reklamę przypominało walkę Goliata z Dawidem. Dopiero pozycjonowanie i inne formy marketingu internetowe rozpoczęły nowe przetasowanie.

Dlaczego naszym zdaniem pozycjonowanie jest opłacalne dla małych firm?

  • działania SEO można dopasować do różnych budżetów, także tych małych;
  • możesz samodzielnie pozycjonować stronę lub sklep, poświęcając swój czas;
  • małe firmy często korzystają z pozycjonowania lokalnego, które pozwala na szybsze dotarcie na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania;
  • podobne szanse dla małych firm zapewnia długi ogon – zatem prowadząc bloga firmowego, można niewielkim kosztem dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki.

Przy dobrej strategii SEO małe firmy mogą wyprzedzać w wynikach wyszukiwania duże korporacje i nie potrzebują do tego dużego budżetu.

SEO – czy warto? Wysokie pozycje w Google oznaczają, że Twoja firma jest profesjonalna

Warto spojrzeć na pozycjonowanie także z perspektywy potencjalnego klienta. Liczba sklepów internetowych czy firm usługowych jest bardzo duża, a do tego na każdym kroku czają się oszuści i osoby, które jedynie wyłudzają dane. Dlatego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest dla wielu internautów dowodem, że takiej marce warto zaufać. To symbol profesjonalizmu i wiarygodności. W dodatku Twoja firma zaczyna pojawiać się w świadomości użytkowników i kojarzy się z konkretną ofertą, produktami czy usługami.

Dlatego, gdy zastanawiasz się, czy pozycjonowanie się opłaca, spójrz na to również z tej perspektywy, czyli budowy zaufania wobec marki.

Pozycjonowanie strony = świadome docieranie do grupy docelowej

Płatne kampanie reklamowe słyną z tego, że pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam. To duża zaleta, która umożliwia zmniejszenie kosztów i zwiększenie skuteczności promocji w sieci. Jednak niewiele mówi się o tym, że pozycjonowanie również może zapewnić całkiem precyzyjne docieranie do grupy docelowej. W jaki sposób?

Poznaj 3 metody, jak precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów przy pomocy pozycjonowania strony:

  • wykonaj dokładną analizę słów kluczowych – przeanalizuj konkurencję i przygotuj badanie rynku, aby zrozumieć potrzeby klientów, i dopiero na tej podstawie wytypuj słowa kluczowe, które pomogą użytkownikom dotrzeć do Twojej oferty;
  • wybieraj słowa kluczowe lokalne – pozycjonowanie się opłaca, gdy wiesz, kim są odbiorcy, a jednym z kryterium jest lokalizacja; wykorzystując pozycjonowanie lokalne, możesz szybciej zobaczyć pierwsze efekty działań SEO;
  • postaw na bardzo szczegółowe frazy kluczowe – największą konwersję zapewniają słowa kluczowe, które wpisywane są przez użytkowników, znających swoje potrzeby; wskaż płeć, rozmiar, kolor czy rodzaj materiału, aby precyzyjnie docierać do klientów i zwiększać opłacalność SEO.

Znajdź słowa kluczowe, które nie tylko zwiększą ruch na Twojej stronie internetowej albo w sklepie, ale przede wszystkim takie, które zwiększą konwersję.

Pozycjonowanie strony opłaca się także firmom stacjonarnym

Prowadzenie fanpage na Facebooku wcale nie musi być jedyną formą promocji Twojego stacjonarnego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, czy opłaca się pozycjonowanie i posiadanie strony internetowej, gdy nie sprzedajesz online, to odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak!

Firmy usługowe, lokalne punkty gastronomiczne czy sklepy stacjonarne mogą wykorzystać pozycjonowania na wiele sposobów:

  • działania SEO przyciągną lokalnych klientów do stacjonarnej firmy;
  • wzrost rozpoznawalności – firma może kreować się na lidera w branży;
  • konkurowanie z dużymi firmami, które działają na terenie całej Polski.

Pamiętaj, że już nie tylko przedstawiciele pokolenia Z i Y poszukując fachowców, uruchamiają wyszukiwarkę Google i rozpoczynają swoje poszukiwania właśnie tam. Dlatego wysoka pozycja w Google przynajmniej na frazy ściśle związane z lokalizacją i główną ofertą to podstawa także wśród firm stacjonarnych i lokalnych.

Pozycjonowanie wspiera też inne formy promocji w Internecie

Czy warto inwestować w pozycjonowanie? Zalety SEO są jasne, ale jak się okazuje, ważną korzyścią jest też wspieranie innych formy promocji w sieci. Przykładów może być całkiem sporo, ale zwróćmy uwagę na jeden z tych najważniejszych.
Dzięki wykorzystaniu odpowiednio dopasowanych słów kluczowych np. w artykułach blogowych możesz zwiększyć ruch na stronie. Użytkownicy będą docierać do witryny z wyszukiwarki, ale to nie koniec korzyści. Możesz udostępnić artykuł w swoich Social Mediach czy nawet przy jego pomocy stworzyć płatną reklamę i sprawić, że artykuł dotrze do jeszcze większej liczby osób. Zwróć uwagę także na możliwości, jakie oferuje remarketing dynamiczny.

AI kontra SEO – czy sztuczna inteligencja sprawi, że pozycjonowanie przestanie się opłacać?

Sztuczna inteligencja (AI) zmienia zasady funkcjonowania niemal w każdej branży i dziedzinie. Tej rewolucji nie da się już zatrzymać, dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie możliwości, jakie gwarantuje AI. Dotyczy to także pozycjonowania strony internetowej. Zdecydowali się na to również włodarze Google, którzy od lat udoskonalają algorytm największej na świecie wyszukiwarki internetowej właśnie przy pomocy sztucznej inteligencji. Służy im ona m.in. do weryfikacji niskiej jakości treści, lepszego rozumienia zapytań, ale też do skuteczniejszego eliminowanie SPAM-u.

Jak widzisz, AI już od lat rewolucjonizuje branżę SEO. Jedno trzeba przyznać, w ostatnich latach cały ten proces przyspieszył, a być może przyspieszy jeszcze bardziej.

Zatem, jak wykorzystać AI podczas pozycjonowania? Przedstawiamy kilka sposobów:

  • do przyspieszania procesu tworzenia treści SEO – treści tworzone przez AI w języku polskim często są schematyczne, z błędami, zawierają błędy merytoryczne i nadal są na niskim poziomie humanizacji, dlatego mogą w rezultacie nie odpowiadać obecnym potrzebom algorytmu Google, czyli dodawaniu wartościowych, unikalnych treści, spełniających potrzeby człowieka; dlatego, zamiast opierać się na generowaniu treści z ChatGPT czy dedykowanym narzędziem, lepiej wykorzystaj AI do tego, aby pisać szybciej i więcej;
  • wypróbuj narzędzia SEO wzmocnione o sztuczną inteligencję – podczas pozycjonowania warto wykorzystywać narzędzia do analizy słów kluczowych, linków czy monitorowania efektów pozycjonowania, obecnie coraz więcej nowoczesnych narzędzi została wzmocniona o sztuczną inteligencję, np. Ahrefs, Semstorm;
  • do analizy konkurencji – AI pozwala na automatyczne przetwarzanie i analizę ogromnych ilości danych np. na temat konkurencji; dzięki temu możesz szybciej dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe wykorzystuje konkurencja, jakie efekty zapewnia im aktualna strategia SEO i jakie linki wykorzystuje;
  • do optymalizacji technicznej – kolejnym praktycznym wykorzystaniem AI może być wykonywanie optymalizacji technicznej strony www, np. do analizy prędkości ładowania się strony, analizy struktury linków, błędów 404 czy problemów z indeksacją; to spora oszczędność czasu i sposób na wyeliminowanie ryzyka błędu ludzkiego;
  • raportowanie – niektóre narzędzia SEO umożliwiają też generowanie raportów na podstawie analizy danych i efektów pozycjonowania; to przyspiesza pracę i dba o relacje z klientem, który może na bieżąco śledzić korzyści z pozycjonowania.

Jak możesz zauważyć, pozycjonowanie się opłaca, a sztuczna inteligencja w najbliższych latach stanie się pomocą zwiększającą skuteczność działań SEO.

Podsumowanie – Czy pozycjonowanie się opłaca?

SEO, czy warto? Zdecydowanie tak, ale potrzebujesz indywidualnie dopasowanej strategii SEO, która maksymalizuje korzyści.

Pozycjonowanie zapewnia wiele zalet, takich jak m.in.:

  • duży zwrot z inwestycji;
  • pozycjonowanie to inwestycja na lata;
  • elastyczna forma promocji dopasowana zarówno do małego, jak i dużego budżetu;
  • zwiększa szansę na sukces sektora MŚP;
  • podkreśla profesjonalizm i buduje świadomość wobec marki;
  • umożliwia świadome docieranie do grupy docelowej;
  • zapewnia liczne korzyści także firmom stacjonarnym;
  • pozycjonowanie wspiera też inne formy promocji w Internecie i zwiększa ich efekty.

Nie słuchaj plotek, spójrz na fakty, a one mówią jasno, że wysokie pozycje w Google to nadal jedna z najskuteczniejszych form reklamy marki i oferty w Internecie. Zdecydowanie pozycjonowanie się opłaca, a era sztucznej inteligencji, w którą wchodzimy, tylko zwiększa wachlarz możliwości, jakie oferuje Google i specjaliści ds. SEO. AI i SEO odmieniają branżę, ale jak na razie wszystko wskazuje, że to atut, na którym skorzystają i użytkownicy i marki.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *